poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Dzień Praw Autorskich

Prawa autorskie powstały 4 lutego w roku 1994. To takie prawa, które należą tylko do autora danej pracy czy dzieła. Jeżeli ja umieszczę w Internecie np. obrazek, który sama zrobiłam, ktoś, kto sciągnął go i w jakimkolwiek celu wykorzystał, bez mojej wiedzy, popełnia wykroczenie. Inaczej będzie w wypadku, gdy pod tym napiszę, że to jest moja praca, a pod cudzą, że nie należy do mnie. Jednak, gdy przepiszemy coś z np. Wikipedii, to raczej nikt nie poda nas do sądu. Ale skąd mamy taką pewność? Dlatego zawsze powinniśmy pamiętać, o napisaniu źródeł, z których korzystamy.
WNIOSEK: Kiedy np. piszemy pracę na język polski o prawach autorskich, najlepiej przeczytać na ten temat, a potem swoimi słowami ułożyć zdania - tak jak ja robię to teraz, niż dokonywać plagiatu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz