niedziela, 25 kwietnia 2010

Światowy Dzień Ziemi



Fragment inscenizacji przygotowanej przez klasę 4a

Rozmowa Pani Ziemi z doktorem:


PANI ZIEMIA: Jakże słabo mi. Głowa boli mnie,
W czasie takich dni, trudno oddycha się.
Boli mnie głowa, noga i brzuch.
Chyba jestem chora. (Czoło ociera chusteczką ) Uch!
Pójdę do mojego doktora - na okresowe badania już pora.
(Postać kieruje się w stronę gabinetu lekarskiego. Puka do drzwi.)

PANI ZIEMIA: Puk! Puk!

DOKTOR: Proszę!

PANI ZIEMIA: Dzień dobry, panie doktorze.
Źle się czuję. Czy pan mi pomoże?

DOKTOR: A witam, witam Panią!
Jakże źle dziś wyglądamy.
Zaraz moją pacjentkę zbadamy.
Proszę podać rączkę,
zmierzę - tak, ma Pani gorączkę.
Jest Pani blada - jak ściana.
Czy słaba Pani od rana?

PANI ZIEMIA: To już od kilku dni
trudno oddychać mi.

DOKTOR: Zapiszę Pani kurację:
i wiem, że mam w tym rację.
Proszę codziennie brać:
świeże powietrze, czystą wodę,
przy śpiewie ptaków odpoczywać,
ubierać się - nie ze względu na modę,
lecz na pogodę.
Proszę na zieleń lasów spoglądać,
a będzie Pani dobrze wyglądać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz