piątek, 23 września 2011

Wywiad z Jakubem Foltakiem – uczestnikiem programu „The Voice of Poland”


W dniu 16 września przeprowadziliśmy wywiad z absolwentem naszej szkoły. Odwiedziliśmy go w jego rodzinnym domu w Janowicach. Na pewno wielu z Was pamięta Kubę z uroczystości szkolnych, podczas których zachwycał nas swoim głosem. Od tego czasu wiele się zmieniło...

BdP - Cześć Kuba! Dziękujemy, że zgodziłeś się na wywiad. Należymy do kółka dziennikarskiego i redagujemy gazetkę szkolną „Byle do przerwy...”. Pragniemy pogratulować Ci występu w programie „The Voice of Poland” . Byłeś świetny!
Czy możemy zadać Ci kilka pytań?
Jakub - Oczywiście! Nie ma sprawy.
Bdp - Dlaczego wybrałeś ten program?
J - Wybrałem ten program, ponieważ jest najlepszy z tych, które oferuje telewizja.
Bdp - Czy decyzję o udziale w programie muzycznym podjąłeś sam?
J - Tak, była to moja decyzja.
Bdp - W jaki sposób zakwalifikowałeś się do programu?
J - Najpierw były przesłuchania wstępne. Zgłosiło się 3000 osób. Wybrano 150 kandydatów, z których wytypowano 48 podczas kolejnych przesłuchań.
Bdp - Dlaczego wybrałeś ten utwór?
J - Wybrałem utwór Daniela Powtera „Bad Day”, ponieważ jest bliski mojemu sercu.
BdP - Jakie uczucia towarzyszyły Ci przed samym wejściem na scenę?
J - Na pewno niepewność , lekka trema i stres.
BdP - Którego z jurorów obawiałeś się najbardziej?
J - Reakcji Nergala, bo jest bardzo kontrowersyjnym jurorem. Jestem zadowolony z wypowiedzi jurorów.
BdP - Czy jesteś zadowolony, że znalazłeś się w grupie Ani Dąbrowskiej?
J - Tak, ponieważ jestem na tej samej pozycji, co Ania przed kilku laty.
BdP - Jaka atmosfera panowała podczas kwalifikacji i przesłuchań w ciemno?
J - Była bardzo sympatyczna, byli życzliwi ludzie, cała ekipa była świetna.
BdP - Czy chciałbyś wygrać ten program?
J - Oczywiście, chciałbym wygrać ten program, ale to nie jest moim celem. Moim celem jest podszkolenie się.
BdP - Kubo, stałeś się osoba medialną. Czy zmieniło się Twoje życie od momentu występu w TV?
J - Oczywiście, że się zmieniło. Ludzie dają mi miłe gesty, mówią o mnie miłe, życzliwe słowa.
BdP - Jaka była reakcja rodziny, kolegów, znajomych, gdy zobaczyli Cię w programie?
J - Reakcja moich rodziców, nauczycieli, najbliższych była zaskakująca, cieszyli się, że kogoś znajomego mogą zobaczyć w telewizji.
BdP - Na oficjalnej stronie „The Voice of Poland” jest dużo pozytywnych komentarzy na temat Twojego występu. Czytasz je?
J - Oczywiście, że je czytam. Sprawiają mi wielką radość. Gdy je czytam jest mi miło.
BdP - Co chciałbyś robić w przyszłości?
J - W przyszłości chciałbym robić to co kocham. Mam plany związane z muzyką i chciałbym mieć za to jakiś grosz. Nie wyobrażam sobie życia bez muzyki.
BdP - Czy masz zamiar kształcić się w kierunku muzycznym?
J - Tak, mam zamiar kształcić się w kierunku muzycznym. Kształcę się u pani profesor Świder, w kierunku muzyki klasycznej.
BdP - Pamiętamy Twoje występy podczas uroczystości szkolnych. Kiedy odkryłeś talent muzyczny? Kto pierwszy Cię zauważył?
J - Mój talent odkryła Pani Dorota Polak. Zaproponowała mi uczestnictwo w szkolnym chórku.
BdP - Jakiej muzyki słuchasz?
J - Na ogół słucham zróżnicowanej muzyki: od popu, soulu, gospelu, a skończywszy na muzyce akustycznej.
BdP - Kto jest Twoim ulubionym wykonawcą?
J - Moimi ulubionymi wykonawcami są: Mietek Szcześniak, Kuba Badach, Andrzej Lampert.
BdP - Na swoim koncie masz pierwsze nagrody. Czy mógłbyś przypomnieć naszym czytelnikom swoje osiągnięcia muzyczne?
J - Zdobyłem pierwsze miejsce w patriotycznym konkursie w Hałcnowie, nagrodę Grand Prix muzyki patriotycznej, brałem także udział w ogólnopolskim konkursie „Śpiewanko”.
BdP - Jak często śpiewasz?
J - Codziennie, kiedy mam możliwość…. Kiedy wstaję i kładę się…
BdP - Jakie jest Twoje hobby poza muzyką?
J - Motoryzacja. Oczywiście kolekcjonuję płyty moich ulubionych wykonawców.
BdP - Czy masz jakieś zwierzątko?
J - Tak. Psa - Korę.
BdP - Co robisz w wolnych chwilach?
J - W wolnych chwilach staram się uprawiać sporty, pływam, chodzę na siłownię, biegam.
BdP - Dziękujemy, że zgodziłeś się z nami spotkać. Życzymy Ci wielu sukcesów i spełnienia marzeń. Jesteśmy dumni, że uczyłeś się w naszej szkole. Trzymamy kciuki i mamy nadzieję, że występ w programie „The Voice of Poland” jest początkiem Twojej kariery.
J - Dziękuję.


Wywiad przeprowadzili i opracowali:
Zuzanna Międzybrodzka
Kacper Wójtowicz

Jakub pozdrawia swoich fanów:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz